Kia

Nu har jag äntligen kommit igång ordentligt med Kias träning. Det blir mest lydnad nu när snön ligger djup och sparken behöver lite omvårdnad innan jag vågar mig ut med den. Men jävlar vad hon är arbetsvillig. Än så länge är det ju bara lek och väldigt lite krav på henne och då är det väl lätt att vara glad åt arbete. Kanske har jag äntligen en vovve som blir genuint glad åt jobbet och inte bara vill ha godis. Eller så är det jag som är mer positiv än tidigare när jag har tränat hund.

Utan någon större mängd träning har Kia iallafall kommit långt med både fotgåendet och stanna kvar. Idag hittade jag dessutom på ett riktigt bra sätt att få henne att sätta sig rakt vid min sida. En handrörelse utåt (framför henne) och så sitter hon mer parallellt med mig. Tänk vad enkelt det kan vara ibland. Något jag blev förvånad över är att hon har en tendens att gå bakom mig i "foten" istället för att gå fint bredvid. Men hon riktar ju uppmärksamheten mot mitt ansikte (läs: bakhuvud) så det får nog räknas som en mindre knix att få till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0