NU jävlar blir det åka av!

Äntligen har jag fått tag i både spark och lånade selar åt Noname och Kia. Så i eftermiddag blir det full fart. Eller rättare sagt, jag hoppas att det blir lagom fart eftersom jag måste åka här inne i stan först. Tänkte ta mig en sväng runt elljusspåret och kanske tillåme träna lite på planen nere vid brukis. Det ska bli så spännande att se hur mycket Kias husky-gener är utvecklade. Noname lär ju inte dra ett piss, slö-tanten. Tänkte ha Deci med i en ryggsäck medan Kia sträcker ut och sen när farten går ner så får taxen också springa. I sin ungdom drog hon ju mig på cykel, ja lite var jag väl tvungen att trampa (hon väger ju bara 6-7 kg). Men med 7 år bakom sig och små korta stumpar till ben så kan man inte förvänta sig så mycket. Att dra är nog inte den sundaste aktiviteten en gammal tax kan göra. Så det blir lite tid i ryggsäck för henne. Men det brukade hon ju också tycka om förr i tiden. I Piteå spenderade hon en hel del tid i ryggsäck medan jag red eller cyklade, när vi var på moppen satt hon i knät. Det var en lycklig tax med vind i öronen det.

Å vad gäller bilder på Kia...hrm... så är de påväg. Jag måste bara hitta sladden som ska gå mellan kamera och dator. Någonstans bland min nerpackade lägenhet ligger den... Så vänta inte uppe. Det kan ta ett tag. Ett långt tag. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0