Besökshunden Noname

Nu börjar jag bli galet sugen på att utbilda Noname som besökshund. Hon hade trivts som fisken i vattnet med att gå runt och bli klappad utan slut. Plus att jag tror att hon har perfekt psyke för sånt. Om folk beter sig konstigt så går hon för det mesta ändå fram för att bli klappad om hon har chansen. Inte särskilt praktiskt om man har hundrädda människor runt sig, då får man bevaka henne lite grann. Men samtidigt är hon lydig och lyssnar bra, det är bara minnet som inte är på topp. Hon har ju ändå blivit slagen i huvudet med en stekpanna för inte så många år sedan. (Det var inte jag som gjorde det, utan en viss brorson. Men Noname älskar honom ändå - och jag också för den delen.)

Kanske skulle Kia också passa, men hon har nog fortfarande lite för mycket spring i benen. Hur som helst ska jag nog tackla instruktörsutbildningen först. Ett steg i taget. Men just nu har jag en "hoppa-jämfota"-period, dvs. jag vill göra allt på en gång.

Kommentarer
Postat av: Emma

White har inte fått det där sociala efter Noname, visst älskar hon att bli klappad och kliad. Men då är det bara av folk som hon verkligen litar på. Fast hon börjar faktiskt ändra på sig litegrann, från att ha krypit kring väggarna så är hon nu en hund med massa energi och busar gärna med dom andra.



Håller du fortfarande på med hundmassage?

2008-10-14 @ 16:57:34
URL: http://emmawik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0