Hem ljuva hem

Så var jag äntligen hemma i Kiruna. Lägenheten nere i Umeå är tömd och städad och hästen har fått en stallplats. Instruktörsutbildningen jag ska gå genom Kiruna SBK startar på riktigt om ett par veckor. Nu börjar det klia i fingrarna. Man vill ju som ha något att sysselsätta sig med.

Men de senaste dagarna har jag inte kunnat göra mycket annat än att ligga still. Har haft en djävulsk mensvärk som jag inte skulle önska min värsta fiende. Igår ville jag faktiskt ta livet av mig när det var som värst. Som tur var så hade jag för ont för att orka göra något.

Till råga på allt så börjar Kia bli riktigt uttråkad av att ha en matte som bara ligger ner. Så hon irriterar de andra hundarna och är allmänt gnällig, som om hennes mål i livet är att göra mig förbannad. Med den här värken är det ju inte en svår uppgift precis. Djupa andetag... djupa andetag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0