Lite kort...

Vill bara slå en del folk på näsan - de som säger att taxar inte går att lära saker. Det tog 5 minuter och 4 frolic att lära Deci snurra runt. :P Föresten kan hon mest kommandon av mina vovvar; sitt, ligg, stå på bakbenen, sitta på rumpan med tassarna i luften, rulla runt, hoppa över (saker), ligga på sidan, och nu snurra runt också. Taxar är både lättlärda och villiga att arbeta. Konstigt nog har jag aldrig kunnat lära henne att skälla på kommando. Kanske skäller hon sig less i det vardagliga livet.
Kia har föresten lärt sig stå-kommando, nu ska jag börja med att gå fot och så fort jag köper en apport så startar jag med det också. Om agility-utrustningen fortfarande är uppställda i Kiruna så ska jag dit så fort jag kommer hem. För det tror jag verkligen hon skulle tycka om.


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Bry dig inte vi vet ju att taxar är mycket intelligenta vovvar.Det blir nog att skaffa en ny liten tax efter Flisan. Om jag får bestämma. Kram

2008-10-16 @ 10:39:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0