Vackra Kiruna

För ett år sedan var jag ny på journalistutbildningen vid Umeå Universitet. Då hade jag helt andra framtidstsikter än jag har nu. Idag är det bara arbete med hundar som jag strävar efter. Skulle helst vilja starta ett hunddagis, men planerna för det är så overkliga ännu. Att hitta en passande lokal är ett stort steg som jag inte är klar för än på långa vägar. Hur man sen ska få det att funka vill jag inte tänka på. Den andra ambitionen jag har är att bli instruktör för hundkurser. Först såg jag ingen annan utväg än att betala för utbildningen. Tänk vilken fantastisk tur jag har att Kiruna Brukshundsklubb ska starta en kurs. Ibland får man lite flyt. Nu gäller det bara att klämma sig in som deltagare. Det lät positivt, men jag måste snacka med hon som håller i kursen också. Det blir en uppdatering senare när jag har fått tag på henne.

För varje steg framåt jag tar blir det bara tydligare och tydligare att beslutet att flytta tillbaka till Kiruna är helt rätt. Om inte annat så för naturens skull.



Utsikten från min förra lägenhet på 6:e våningen på Gruvvägen. Inte alla som vaknar till det här varje morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0