Oh happy day

Idag har det blivit flera små träningsstunder med Kia. Än håller jag bara på med sitt, ligg och stå. Sitt och ligg kan hon ju redan, och stå är på gång. Men hela tiden känns det som om hon bara gissar sig fram. Jag har inte fått se lampan tändas i hennes hjärna än. Antagligen beror det på att hennes koncentrationsförmåga är ungefär lika med noll. Så fort man inte ger henne godis varje gång splittras hennes uppmärksamhet. Det är bara att fortsätta vara positiv och lugn, och hoppas att hon blir bättre med tiden. Bakbenstafsandet går iallafall fantastiskt. Nu kan jag göra nästan vad jag vill med hennes ben utan att hon protesterar. Började träningen med att hålla på i munnen på henne och det var inte populärt. Men det ger sig säkert också tillslut.

Just nu leker Noname med Kia. Det är första gången jag har sett Kia ligga på rygg medan hon busar. Kia är dominant och leker på det sättet också. Men Noname tål inte sånt så jag tror det är bra att de två busar. Då kanske hon lär sig när det är dags att sluta. Kia skulle säkert kunna hålla på i all evighet annars. Hon retar andra hundar tills de antingen börjar busa med henne eller blir förbannade och börjar jaga henne. Till och med Laika vill inte busa med henne längre.

Livet går alltså rätt bra ute på Edet. Trots regniga dagar och leriga tassavtryck över hela köksgolvet. Just ja, det ser ut som att det blir instruktörsutbildning genom SBK för mig. Ibland leker livet.


Kommentarer
Postat av: Emma

Åh, får man fråga vem Kia är? Någon ny hund eller är du hundvakt? :) Kan du inte slänga upp en bild här i bloggen? :)

2008-10-14 @ 16:58:52
URL: http://emmawik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0