Overkligt verkligt

Det är läskigt att läsa en bok skriven av en schizofren tjej och känna igen sig. Om än inte allt, inte hallucinationer och snöflingor som skriker, men ändå. Det är kanske inte så stor skillnad på "friska" människor och de med diagnoser. Alla har sin egen verklighet. Jag är den enda som lever i min värld och den ser annorlunda ut än andras. Jag är inte övertygad om att det finns någon sann verklighet. En verklighet som alla kan ta på samtidigt och känna samma sak. Kan det inte vara så att man ser det man vill se? Snöflingorna kanske faktiskt skriker medan de singlar ner.

Min verklighet är just nu väldigt overklig. Allt går i ultrarapid. Livet är pausat och det enda jag kan göra är att vänta. Kanske borde jag åka iväg långt bort. Kanske borde jag lyfta upp mig i kragen och gå till arbetsförmedlingen. Men varför? Det känns ju som om allt är gjort av gummi. Allting finns där men står inte riktigt på stadig grund.

När som helst kan vad som helst hända. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0