Irritation

Egentligen borde man sitta här och oja sig om allt som hände här i Kiruna den där natten. Eller vara fastklistrad i telefonen med någon skvaller-typ för att få reda på det senaste. Men nu råkar det vara så att jag är en jävligt tråkig människa. Jag bryr mig inte om saker som inte händer människor nära mig. Och visst, lompis är inte så långt bort och den där killen var ju i min ålder. Men allvarligt... nog måste man väl ha bättre saker för sig.

Så fort det händer något i den här stan så blir det sån hysteri. Kanske är det inte så konstigt eftersom Kiruna är en liten stad där de flesta verkar vara släkt. Helt ärligt är nog människorna här även de mest skvaller-fascinerade som jag vet. Så att det pratas kan man nog inte komma ifrån. Det som irriterar mig är nog mest vad det pratas om. För så fort det händer något kommer det alltid lika förväntade "vart är Kiruna på väg"-snacket. Nu har jag ingen som helst statistik eller substans bakom det här uttalandet men... Det händer inte så jävla mycket hemskheter i lilla Kiruna. Vi är jävligt skonade med tanke på hur många idioter det bor här. Att ingen lyckats bränna ner Lomboloskolan förrän nu är mer överraskning för mig än att den faktiskt tuttades på tillslut. Och när var senaste gången någon ung "mördades" här i stan? Jag gick i sjuan eller nått. Så det är några år sedan... typ 10 år sen. Som sagt. Sov gott. Vi är skonade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0