Flytt-kliande

Om det var någon som undrade hur länge jag skulle stå ut i Kiruna den här gången så har jag svaret. Nu är jag officiellt trött på stan och mina tankar är redan på väg härifrån. Problemet den här gången är att jag inte har någon som helst plan på var jag vill bo eller vad jag skulle vilja göra på den platsen.

Plugga på universitet har jag gjort. Även om det är fantastiskt stimulerande och roligt ibland så orkar jag inte med det just nu. Dessutom har jag inte längre tid med att slösa bort studiestödsåren. Filosofi och genusvetenskap i all ära, men särskilt många jobb ger det inte. Journalistik kan ju ge jobb om man har tur. Det finns tyvärr en smygande känsla inom mig att det inte är ett yrke jag skulle vara lycklig med. Hur mycket jag än älskar att skriva så tror jag inte att jag är tillräckligt bra för att slå mig fram i en sån tuff bransch. Ibland suger livet, och ibland löser sig allt till det bästa. Man vet aldrig åt vilket håll det går innan saken är överspelad.

Så vad göra om man inte ska plugga? Kan man bara flytta till en helt ny stad utan någon som helst tanke på vad man sedan ska sysselsätta sig med? Vet inte. Har aldrig gjort det. Hade jag inte haft alla djuren skulle jag skrapat ihop lite pengar å åkt utomlands. Var som helst. Bara det är någorlunda varmt och billigt. Med hela livet i en resväska kanske jag kunde längta hem istället för bort. Nej. Som sagt, jag blir nog i Kiruna ett tag till. Har jag tur fryser jag fast i en lyktstolpe. Då är det ju inte så mycket att tänka på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0