Kärleksmetafor

Diane Von Furstenburg sa något idag (på TV) som fastnade i mitt huvud.
 - Avstånd är för kärlek vad vind är för eld. Är elden liten så blåses den ut men är elden stark gör vind den bara starkare.

Om avstånd är något slags test för om kärleken är livskraftig eller inte vet jag inte. Det har jag så svårt att tro. Nu kan man ju definitivt säga att jag har distansförhållande även om det kanske inte är den vanliga sorten. När sötnosen är borta så är han borta, men han är inte hemma fast han är hemma.

Kanske är det så här det hänger ihop. Anta att Diane har rätt. Anta att avstånd kan verka för starkare förhållanden. Men kanske vindens styrka har betydelse för hur elden reagerar. En liten vindpuff kanske hjälper elden. Men en storm kanske stjälper mer än den hjälper.

Jag vet att kärlek kan kvävas av för lite avstånd, och kanske blåsas ut av för mycket avstånd. Det återstår att se. Ring och kolla med mig i september.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0