Jobblös juli

LKAB ska stänga ner hela verksamheten under juli månad. Då får man ofrivillig ledighet och ingen lön under en månad. Det kommer att vara tungt, men jag kan inte påstå att jag kommer att gråta över ledigheten. Skönt ska det bli. Och får jag tråkigt så blir jag väl marknads-groupie ett tag. Grabben blir säkert inte ledsen över det heller. Om han nu inte är i Norge då. För dit tänker jag fan i mig inte åka. Maten är alldeles för dyr där. Och som sagt, ingen lön.

Men det värsta med den här LKAB-nyheten är nog att Kiruna kommer att vara tomt på folk under juli. Vanligtvis brukar det vara tomt. I år kommer det inte finnas en kotte i stan. Bara ännu ett skäl att åka iväg någonstans. Om alla tänker så blir ju stan bara ännu tommare. Och vem ska då ta hand om alla förvirrade och borttappade turister?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0