Hundlista x3

Sitter här och har lite tråkigt. När jag svängde in på Emmas blogg hittade jag en lista som jag tänkte sysselsätta mig med lite. Härmapa som jag är så blir det en lista per hund. Man kan ju inte välja mellan sina älsklingar.

Vad heter din hund? Noname
Varför valde du just det namnet och vilka andra namn funderade du på? Det var brorsan som inte kom på nått namn - därav No name
När är din hund född? 1999
Vilken ras är den och vilken färg är den? Alaskan husky, helvit
Vad väger din hund? Skulle gissa strax över 20 kg
Var köpte du hunden och vad kostade den? Återigen min kära bror som inte ville ha kvar henne eftersom det enda hon gjorde var att föda valpar och så drog hon inte bra i spannet. Så jag fick henne - helt gratis.
Varför valde du just den rasen? Det var inget val. Det råkade bara bli så.
Har du deltagit i några tävlingar med hunden? Nej, Noname är en fantastiskt mysig hemmahund, inget annat.
Är hunden rädd för något? Raketer och andra höga ljud som påminner om det. Nyårsafton är ett helvete.
Vill du ha fler hundar av samma ras? Har ju redan en till - se nedan :)
Kan hunden några konster och lydnad? Det enda hon kan är att stå på bakbenen. Brukar säga att hennes två hjärnceller inte samarbetar särskilt bra.



Vad heter din hund? Deci-Litr, Deci
Varför valde du just det namnet och vilka andra namn funderade du på? Det är uppfödaren som gett henne det. Jag bara förkortade det.
När är din hund född? 2001
Vilken ras är den och vilken färg är den? Långhårig dvärgtax, röd
Vad väger din hund? Inte mycket... 5 kg kanske
Var köpte du hunden och vad kostade den? Köpte henne från en uppfödare nedanför Göteborg. Har ännu inte träffat henne öga mot öga. Deci och hennes bror som bor i Luleå skickades upp med flyg. Något jag inte skulle göra idag. Eftersom Deci var 10 veckor när jag fick henne var priset lite lägre, 4500 kr tror jag. 
Varför valde du just den rasen? Älskar taxar. De har så speciella grejer för sig.
Har du deltagit i några tävlingar med hunden? Nej, men tränat agility. Deci är för skällig för tävling tyvärr.
Är hunden rädd för något? Nej.
Vill du ha fler hundar av samma ras? Jag tror inte det. Eftersom jag vill träna och tävla i lydnad eller agility är nog inte en jakthund den bästa rasen för mig.
Kan hunden några konster och lydnad? Deci kan hur mycket som helst. Orkar inte ens räkna upp allt.



Vad heter din hund? Kia
Varför valde du just det namnet och vilka andra namn funderade du på? Inte jag som gett henne namnet.
När är din hund född? 2007
Vilken ras är den och vilken färg är den? Blandras, bordercollie och husky. Hon är svart med vita tecken på undersidan.
Vad väger din hund? Ungefär 15-20 kg.
Var köpte du hunden och vad kostade den? Kia är omplaceringshund från Kåge. 3000 fick jag byta ut mot henne.  
Varför valde du just den rasen? Jag tänkte - vilken är den värsta kombinationen jag kan tänka mig - å så hittade jag Kia. En mer aktiv hund får man leta efter. Förhoppningsvis passar hon perfekt till agility.
Har du deltagit i några tävlingar med hunden? Nej, men jag hoppas att det blir av snart.
Är hunden rädd för något? Elstängsel och hästar. Men det är en sund rädsla som håller henne borta från trubbel.
Vill du ha fler hundar av samma ras? Nej. Jag har nog med en galning.
Kan hunden några konster och lydnad? Har börjat träna in momenten till lydnadsettan. Hon är duktig men med lite för mycket energi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0