Ont, ont, tabletter och bieffekter

Igår var ett litet helvete och idag verkar inte komma med något förbättring. Mitt ben gör ont och igår var knät svullet. Något som de flesta kanske ser som något negativt. Men jag... nej då. Om jag börjar svullna upp ordentligt så kanske reumatologen tar emot mig. Just nu ser det mörkt ut. Som min senaste läkare sa när jag var dit: "Det är ingen som vill ta i dig med tång ens... " Å fan va sant det är. Åtminstone när det gäller läkarkåren. Som tur är så har inte älsklingen den inställningen... hihi...

Men smärtan skulle jag gärna vara utan. Och särskilt eftersom tradolanen inte tar bort all smärta längre. Dessutom har jag senaste tiden märkt av att jag får en hel del bieffekter av dem.
- Illamående & kräkning (äter därför alltid mot-illamående-medicin tillsammans med tradolanen)
- Muntorrhet
- Dåsighet
- Myrkrypningar (ibland)
- Synförändringar
- Huvudvärk

Det lutar mot att jag vill byta värkmedicin. Men att få något starkare, särskilt utan en diagnos, kan nog bli riktigt svårt. Egentligen vill jag ju inte ha några nya mediciner heller. Vore mycket bättre att försöka lösa grundproblemet istället.

Men nu är saker som de är. Bara att göra det bästa av situationen. Knapra i sig tabletter och lägga sig med en kudde under knäna (för skönare benställning) och en bok i händerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0