Datorn, tryckkokaren och en trevlig promenad.

Nu har min nya dator kommit. Den är lite större än min gamla, men va fan, den fungerar. Nu behöver jag bara hitta en väska till den nya älsklingen. Helst en billig en som har handtag. Eftersom utbudet är så jääävla kasst på Björkis så måste jag nog ändå ta mig en tripp till nån storstad rätt snart. Varför, varför, varför har vi inte Djurmagasinet i Kiruna? De brukar iallafall ha Decis magräddare Stomax, och Klass också för den delen.

Idag har Noname hittat en ny hushållsmaskin att vara livrädd för - tryckkokaren. Snacka om mesig hund. Det enda jag såg var en vit pil (Noname) som kastade sig från köket, genom korridoren och ut i hallen. Vid nästa pust som mackapären gav ifrån sig kom hon in i vardagsrummet. Efter några försök att komma upp till mig i sängen så la hon sig istället på golvet. Och skakade som ett asplöv. Tydligen var den där tryckkokaren lika läskig som nyårsraketerna. Stackars lilla supermesiga vovve.

Och vad gäller Kia så var jag helnöjd med henne igår. Sista promenaden tog jag ut henne ensam och hade henne lös i skogen vid Ripan. Hon var så DUKTIG. Hela tiden höll hon koll på var jag var och väntade på mig om hon hamnade för långt bort. Vad jag blev mest överraskad av var att hon reagerade såmycket på visslingarna. Brukar nämnligen vissla när jag tycker att Noname springer lite för långt bort. Men att Kia skulle vara så duktig trodde jag inte. Inte en enda gång ignorerade hon mig. När det gäller inkallningen var hon inte lika duktig. Det tar lite för länge för henne att sätta fart. Men jag kom på att det kanske är lite av hennes förarvekhet som visar sig. För när jag satte/hukade mig ner så gick det mycket fortare.

Imorgon är en ny dag med helt nya problem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0