Kortfattad livshistoria

När jag sniffar runt på nya bloggar saknar jag oftast en bra presentation av personen. Det var det jag tänkte försöka mig på idag. Förhoppningsvis så går det utan att tråka ut er.

Född och uppvuxen i Kiruna, en bra bit ovanför polcirkeln. Gick naturbruksgymnasiet i Öjebyn, Piteå, vilket innebar att jag flyttade hemifrån när jag var 15 år. Sedan dess har jag bott i Umeå några år men är nu tillbaka i Kiruna. Har alltid haft mycket djur, genom åren har jag haft 2 kaniner, 4 hästar, 1 marsvin, 7 tamråttor och 3 hundar. Men inte alla på samma gång tack och lov. Jag har aldrig sålt eller avlivat ett friskt djur. Hos mig stannar man till döden. På gott och ont.

Mina framtidsdrömmar ändras ofta. Just nu strävar jag mot djursjukvårdarutbildningen, men för att komma in måste jag förbättra högskoleprov eller betyg. I höst ska jag göra försök på båda de sakerna.

Jag älskar att läsa och skriver mycket själv. Titta in på min bokblogg! Där finns det alltid tips på böcker att läsa. 

När det gäller film och TV så blandar jag tecknat med rysare och en stor portion bollywood (indiska filmer). Några av mina absoluta favoriter är Devdas, Natural born killer och Svampbob Fyrkant.

Har problem med smärta i leder och muskler men ingen diagnos. Sedan jag var tonåring har jag kämpat mot depression och ångest. Det är en kamp på liv och död som jag just nu vinner stort. Men eftersom jag vet att jag lätt kan befinna mig på den förlorande sidan så tar jag inget för givet.

Mitt livs största sorg var då min bror dog alldeles för ung. Det har varit svårt att finna någon mening i varför han inte fick vara kvar längre men ibland händer saker helt utan orsak.

I januari åker min pojkvän hem till Indien. Förhoppningsvis kommer han tillbaka utan en fru som hans föräldrar valt åt honom. Men om det blir slutet för den här kärlekshistorian så blir det. Jag har bestämt mig för att vara glad så länge det är möjligt.


Kommentarer
Postat av: jenny

okej. man har fortfarnde ett band mellan varandra ;)

2009-07-25 @ 14:43:03
URL: http://designglanz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0