Mamma har alltid rätt

Igår klagade jag över vädret. Mamma skrev en kommentar om att väder alltid ändras. Och såklart! Tisdagen bjuder på gassande solsken och klarblå himmel. Det är skälet till varför man alltid ska lyssna på sin mamma. Sedan råkar ju min mamma vara en alldeles underbar människa också... även när hon har rätt. :)

För att ta vara på det underbara vädret tänkte jag gå en riktigt lång tur med hundarna. Ja, det beror ju på hur långt jag kommer innan skogsvägen är en enda lervälling. Om jag väntar lite kanske det hinner torka upp.

Sent på kvällen igår tog jag ut Alma, gulle-hästen, på ängen för lite longering. Först gick det bra, sen försökte hon springa därifrån. När jag försökte jobba henne lite mer i form med tömkörning gick det åt helvete. Tyvärr har jag en väldigt envis häst som inte tyckte att det var kul att gå runt med mig medan kompisen stod inne i en varm box och käkade hö. Det är tur att Alma också är den mest kärleksfulla och genuint snälla häst jag nånsin har träffat. Här är hon!


Kommentarer
Postat av: birgitta

Hon är så söt så det är inte sant. En stor puss till er alla.

2008-10-07 @ 16:09:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0