Premiär mitt ute i ingenstans längs kalixälven

Det här är premiär. Jag har länge försökt skriva dagligen men inte orkat. Nu kliar mina fingrar för mycket helt enkelt. Det finns så mycket som vill ut ur mina tankar men orden kommer inte lika lätt som förut. Vad gör man då? Jo, startar en blogg där man kan dumpa allt det där som blockerar.

Och jag måste säga att en massa av den där skiten som blockerar handlar om min vardag i mitten av en djurflock. För tillfället har jag tre hundar, fem råttor och en häst runt omkring mig. Livet domineras självklart av mina tre fantastiska och egensinniga men också galet kärleksfulla tok-hundar. Som de säger: "sådan ägare sådan hund". Antagligen finns en bit av min personlighet i var och en av mina älsklingar. Antagligen den bit jag tycker minst om.


Förutom mina egna hundar finns det nästan alltid andras hundar hos mig. Jag är nog den gladaste hundvakten man kan hitta och tycker bara att desto fler desto roligare. Mina två gamla tikar kanske inte håller med mig, men de låter mig hållas. För att vara flock, eller familj, består lika mycket av att ha överseende med varandra som att älska varandra.


Bla bla bla... det är ändå jag som bestämmer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0