Lush Sweden AB

Om en vecka åker jag till stugan och är hästvakt. Därifrån är det inte så långt till Luleå så det kan mycket väl bli en shoppingdag, eller vad man nu ska kalla det när man åker in till stan och hoppas på att ha råd med något. Hur som helst - i Luleå har Lush en butik. Har ni inte hört talas om dem så har ni missat något.

Klicka på loggan för att komma till deras webbshop.



Lush gör allehanda cremer, tvålar och sånt. Mycket är helt veganska produkter och allt är totalt fritt från djurtester. Dessutom väldigt bra saker. Har en liten samling av tvålar från dem som får hela toaletten att lukta hur gott som helst.

Här är ett par av mina favoriter:


Pied de Pepper - en helt underbart doftande créme för fötterna. Passar särskilt bra på vintrarna eftersom den värmer lite också. Väldigt fet.
Soak n Float - schampookaka för irriterade hårbottnar. Har funkat rätt bra på min galet torra hårbotten. Luktar tjära, vilket kanske inte är allas favoritlukt. Men jag tycker om den. Lushs schampookakor är dessutom helt perfekta att ta med sig på långresor. De räcker en evighet och tar inte mycket plats.

Sedan hittade jag något jag inte provat men som låter gott som f-n.
 
Läppbalsam med smak av choklad. mmmm...


Kommentarer
Postat av: amanda

varför skriver du i min blogg att du är en meningslös icke-troende? Jag är inte någon rasist mot icketroende så din kommentar kan få folk att tro det :S. Hela min familj är icketroende nästan och ingen av dem är meningslösa. man syndar ju om man gör en sak som man vetat sedan innan att de är förbjudet för en. och det är sant, man ska fokusera på att göra gott och dyrka under ramadan.

2009-08-08 @ 17:55:10
URL: http://apg.blogg.se/
Postat av: amanda

aha, nä alltså jag menar att det är onödigt att kolla på när någon som inte är muslim gör någonting om muslimer eftersom personen inte vet vad islam är och de flesta dokumentärer är bara bara bara negativt mot islam som religion. Det är inte saker om islam utan om människor som utövar religionen fel. Det är samma om en muslim ska göra en dokumentär om kristna/judar, det blir inte vinklat på ett bra sätt.

2009-08-08 @ 20:31:27
URL: http://apg.blogg.se/
Postat av: amanda

Det finns inga bra dokumentärer av icke-muslimer vad jag sett hittils. Det är bara slöseri på tid. Det är bara skitsnack och gör att folk tycker att islam är knas. Det är antingen om terrorism, självmordsbombare, förtryckta kvinnor eller hedersmord osv. Bara massa dåliga saker som inte islam lär ut. De visar dåliga människor som är muslimer, eller människor som blivit förtryckta som är muslimer. Vilket gör att folk tror att det är så islam är. Och det är onödigt att se. Om det däremot kommer någonting som verkilgen visar vad islam är eller visar ärliga uppfattningar av människor efter att de har sett vad islam är. Det är en annan sak. Det finns bara en Islam, det finns inte olika islam som det finns olika kristendomen. För det finns bara en Koran, som är samma i varenda hushåll i hela världen, och det finns autentiska handlingar av Profetens Läror. Det är enkelt att bli vilseledd när man inte är ute efter sanningen eller om man inte har tillgång till riktig fakta.



och jag förstår inte vad du menar med denna kommentaren : "Men att därmed avfärda alla muslimer som uttalar sig om islam är att ta i".

2009-08-10 @ 12:32:57
URL: http://apg.blogg.se/
Postat av: amanda

aha du mena så, okej. Nä det är ju sant, alla gör ju inte skit såklart. Men även om man ser en bra dokumentär på tv så är de ändå reklamen som förstör för en. Alltså mitt inlägg är inte riktad till icke-muslimer för tydligen förstår du inte alls vad det innebär att vara muslim. Därför förstår du inte det jag menar i mina texter, men de e lugnt.. Jag har även varit som dig en gång i tiden.



Och nej, Koranen och Bibeln är inte lika varandra i det avseendet. Bibeln, kommer i ny utgåva varje år och blir ändrad lite hela tiden. Den är inte samma bibel som när den skrevs ner. Plus, att de som skrev nya testamentet inte går att lita på alls. Om du studerar lite om kristendomen så kommer du se att den är full av motsägelser och att kristendomen inte är det som Jesus lärde ut. Jesus sade aldrig att han var en Gud eller Guds son. Han sade att vi alla var Guds barn och han bad själv till Gud. Iallafall så har de flesta olika biblar och det handlar inte om olika tolkningar utan om olika biblar. När det gäller Koranen, så kan man inte tolka det olika. Om man läser hela Koranen och bakgrunden till det som står i Koranen kan man inte tolka det fel alls. Och Koranen har inte blivit ändrad sedan den skrevs ned, inte en bokstav. Och ja det finns bevis för detta. Och om man ska läsa Koranen riktigt riktigt så måste man lära sig Arabiskan som användes när Koranen skrevs ned. Alltså man kan inte få en bra version av Koranen och inte heller en rätt version av Koranen om den blivit översatt. Det är alltid någonting som är svårt att översätta ned osv.



Iallfall, så är jag inte på humör att debattera med någon som inte är intresserad av religion eller som bara vill säga emot. Det är slöseri på tid!

2009-08-10 @ 20:04:41
URL: http://apg.blogg.se/
Postat av: Emilie

Hej och tack för kommentaren, eller skrattet :P



Ledsen att det blev så sent. Så mycket med körkortet nu :/ Bloggen blir lite lidande.



Jag har hört om Lush. Dock inte i Stockholm (får kolla om det finns) men när jag var i london såg jag affären och blev väldigt nyfiken. Den verkar bra :) Jag handlar helst inte djurtestade, ickeekologiska produkter som innehåller gifter för kropp och natur så sånna affärer är alltid välkommna :)



ha det så bra

2009-08-15 @ 21:45:12
URL: http://plajnis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0