Läkare är idioter. Punkt.

Nu måste jag bara gnälla lite på läkare. Fick en akuttid på vårdcentralen för min mage som INTE mår bra. Men som vanligt är läkare till väldigt liten hjälp. Efter att tryckt på två punkter i min mage bestämde hon sig för att det inte är nått fel på min mage, utan det är min ångest som gör att jag spänner musklerna och får problem. Vad som gör mig så förbannad är att jag inte ens får ordentliga undersökningar.

Visst kan det vara så att hon har rätt. Men hur kan man veta att det inte är något fel på min kropp om ingen jävel kollar upp det utan bara skyller på min ångest. I så många år, när jag började få ont i lederna, vägrade jag gå till psykvården för att jag trodde att det skulle betyda att det ingen skulle bry sig om varför jag hade ont i lederna. Men sedan jag råkade säga åt min dåvarande läkare att jag mådde dåligt och hon skrev in det i min journal så är det verkligen ingen som bryr sig. Allt kan skyllas på psyket och då behöver man inte göra något. Eller nått gör de ju... meningslösa saker. Idag har jag fått ångestdämpande mediciner mot magont och illamående. Kanske inte den första behandlingsmetod man tänker på. Om man inte är läkare.

Äntligen förstår jag Peos läkar-förakt. Han hade rätt. Han hade säkert förstått mig. Tyvärr får han aldrig höra mig säga att han hade rätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0