Marknad och Oprah

Nu var det längesedan jag var här. Med jobb är man lite för trött och obrydd för att orka sitta här framför datorn. Jag kollade inte ens min mejl på hela förra veckan. Vet inte om det betyder att jag har ett liv eller att jag inte har det.

Marknadshelgen var väl samma för mig som för de flesta. Kämpade mig ut i kylan, trots ett ihållande illamående, för att låtsas vara intresserad av folk och diverse skit som säljs där. (Ok, kanske inte exakt som alla andras.) Tog med Kia ut båda dagarna.Och jag måste faktiskt säga att lilla galningen var riktigt duktig. Hon hälsade på okända hundar och var så vänlig så... inte som de andra två surtanterna. Men men... hon blir nog sån med åldern hon också.

Jag tror att kvinnor med åren inser allt de går miste om på grund av diskriminering och ger tillbaka på samhället (eller kanske deras män). Fast om man ska vara helt ärlig så har kvinnor nackdelar mycket tack vare sina äkta män. Det är inte en slump att Oprah aldrig gift sig eller skaffat barn. Män kan klara av att ha familj och karriär. Kvinnor har ett val, antingen eller, familj eller jobb. För mig är valet enkelt. Det blir aldrig någon karriär för mig. Men jag tänker inte ta på mig hela ansvaret för familj och barn heller. Och då krävs en mycket speciell kille. Oddsen är dåliga. Jag vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0