Synsk eller bara lite deppig?

Det är konstigt. Ända sedan brorsan dog har jag gått här och bara väntat på att jorden plötsligt ska gå upp i rök. Visst har jag alltid vetat att jag kommer få begrava mina bröder, det är ju ändå viss åldersskillnad. Men nu kom det alldeles för tidigt. Fast det snart är ett år sedan jag fick det där hemska telefonsamtalet så känns det fortfarande overkligt. Hur i helvete fungerar det? Han är död och kommer inte tillbaka - jag vet det. Men på något sätt så känns det som om ifall han inte får finnas... vad ger då resten av världen berättigande att existera?


Ett lätt svar på mitt konstiga sätt att tänka är väl att då min bror dog så rasade min bild av hur världen fungerar. Men jag visste inte att det var Peo som höll min värld samman. Kanske är jag synsk. När som helst slutar jorden snurra. Om så orättvisa saker får hända så borde jorden inte tillåtas fortsätta snurra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0