Hästbryderier

Solen har inte synts en sekund på hela dagen. Istället har det blåst. Jippie.

Så det blev en till slö-dag. Fick åtminstone ut Alma på ängen och longerade henne ett tag. Hon visar ingen hälta varken på ängen eller när jag sprang med henne på vägen. Nu har hon ju skor på sig så hon borde inte reagera. Om hon nu inte fått tillbaka det hon hade för två år sedan. Jobbig hälta som bara syntes när jag red. Och då var den riktigt rejäl. Som tur var bodde jag i Umeå och bara en liten bit från ATG-kliniken. De röntgade hennes ben och allt. Men inget de såg kunde ge den kraftiga hälta som hon hade. Hur som helst så fick jag med mig nåt antiinflammatoriskt och hon blev bra efter den kuren.

Min teori är att hon belastar jättefel när hon går utan skor (för att hovarna gör ont) och får muskelspänningar som kan leda till muskelinflammation. Men jag är ju inte veterinär. Vad vet jag egentligen?

När vi kommer tillbaka hit från Umeå så ska jag rida en sväng innan vi fortsätter hem till stan. Då märker man verkligen om det är nå tjafs med hennes kropp eller inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0