Revirmarkering

Oprah pratar med nån snubbe om en bok hans skrivit. Den handlar om hur män är, hur alla män är. En massa bullshit alltså. Alla killar är inte likadana. Alla tjejer är inte likadana. Och killar och tjejer är inte varandras motpoler. Människor är olika och lika, om man är man eller kvinna är inte något som bestämmer hur man uppför sig.

Hur som helst...

Jag kom att tänka på en grej som hände under Kirunafestivalen när jag satt och höll pojkvännen sällskap medan han stod på torget och sålde kläder.

En gammal och väldigt full gubbe kommer fram till mig och vill köpa en cigg. Jag har inte många kvar så jag säger nej. Men efter att han har tjatat några gånger vill jag bara få bort honom och hans stinkande andedräkt. Jag säger att han kan få cigaretten, men nej nej, han ska betala. Efter lite tjafs kommer pojkvännen fram. Han ser något irriterad ut. Till slut förhandlar han pris och fixar växel till fyllot. Efter att betalning och allt sånt skett så sätter sig gubben bredvid mig på stenkanten. Då gör älsklingen den gulligaste revirmarkering en kille kan göra. Han trycker sig in mellan mig och fyllot.

Jag har alltid haft svårt för killar som ska komma å rädda tjejen från alla jobbiga människor av det motsatta könet. Men här lyckas han att markera utan att vara otrevlig eller aggressiv. Hoppas bara jag får chansen att återbetala tjänsten någon gång.

När man är så säkra på varandra som han och jag är så är det bara kul att jävlas med resten av världen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0