Regnigt

En regning dag blev en tur till Kalix. Det behövdes lite mat och snacks. Jag hade världens lust att köpa ett gäng pocketböcker. Men om man tänker på att jag har typ 40 böcker jag inte läst än (sist jag räknade) så behöver jag verkligen inte fler böcker. Visst, jag älskar att läsa, men jag undrar om jag inte tycker om att hålla i böcker mer. Skulle vara perfekt att jobba på ett bibliotek. Men den förjävliga arbetsmarknaden vill jag definitivt inte ge mig in i. Och med en högerregering, hur länge kommer biblioteken att finnas (och vara avgiftsfria)?

Efter bilfärd och mat så är vi åter tillbaka i gamla stugan med brasan tänd och fyra trötta jyckar liggandes lite överallt. Det känns inte helt jobbigt att solen lyste med sin frånvaro. En regnig sommardag är inte helt hopplös. Men om nån vädergud skulle läsa det här så tycker jag fortfarande mer om solen. Skicka inte ner nå regn för min skull.

Man måste väl säga nånting om Micheal Jackson. Han är död. Det är tråkigt för hans familj och särskilt hans barn. Men den största artisten någonsin? Den största artisten under 80-talet, och början av 90-talet, kan jag gå med på. Då gjorde han bra skivor. Men efter det... Världens största artist någonsin är helt klart Madonna. Hon har lyckats med något som Micheal misslyckades kapitalt med - att förnya både image och musik. Och 50 år gammal är hon fortfarande het för ungdomar. Hur många artister kan säga det? Är inte särskilt förtjust i hennes musik. Men hon är en förebild som driftig företagare och kvinna.


Kommentarer
Postat av: Ansi

Ja, håller med. Madonna är suverän, men jag gillar inte heller hennes nya musik. Men Jackson var en ikon han också!

2009-07-18 @ 21:19:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0