Spöken och idioter

Jag kan inte sova. Gjorde ett försök men fick gå upp igen. Kramp i benen. Tabletter och sedan vänta en stund. TV 4+ sänder ett maraton av ett spök-skräpprogram. De letar efter spöken efter kändisar eller på välkända platser. Nyss hade de en utläggning om Marylin Monroe. Först tar medie nr 1 fram ett par örhängen. Dessa visar hon sedan till medie nr 2 och programledaren och berättar att de tillhört Marylin Monroe. Och efter det så börjar hon prata om vad hon fått fram när hon "pratat" med Marylin. Medie nr 2 hakar självklart på och det enda de gör att bekräfta eller spinna vidare på vad det andra mediet säger. Under tiden står programledaren och oohar och aahar. Dessutom tjatar medie nr 1 hela tiden om att hon har gåshud, tydligen bevisar det att hon pratar med Marylin Monroes ande.


Den älskade Marylin Monroe. Någon som har tips på bra biografi om henne föresten?

Att jag tror på andar och att man kan kommunicera med dem är inte konstigt... Jag har känt av min bror, morbror, mormor och farmor efter att de dött. För att inte tala om alla okända människor som sprang på mig förut. Jag har aldrig kunnat prata med dem, bara känt av vad de känt. Oftast vill de inte så mycket. Bara visa att de bryr sig. Hur som helst...

Bara för att jag tror att det är möjligt att prata med de döda betyder inte att jag inte ifrågasätter andra som säger att de kan prata med döda på beställning. Speciellt om det är pengar inblandat. Något som alltid gör mig misstänksam är folk som påstår att de är utbildade medier. Det finns oftast en aura av "jag-är-så-speciell-för-jag-kan-prata-med-dina-avlidna-nära-och-kära". Tyvärr, alla har den här förmågan. Jag tror att alla människor känner av andar varje dag. Det är något naturligt som man vänjer sig vid. Av något skäl blir en del människor stämplade som "känsliga" av sin omgivning och därefter börjar man känna efter och bli mer säker på sin sak.

Kommentarer
Postat av: Karro

Kikade förbi och lämnar ett litet avtryck...

Hoppas du haft en trevlig helg



Kram Karro

2009-09-20 @ 18:19:53
URL: http://karolinabergman.webblogg.se/
Postat av: Emma

Jag tror att man kan känna av andar, för jag är 110% säker på att det är PO som både jag och hundarna märkte av inte så lång tid efter att han gick bort. Men jag ogillar att folk ska göra sådant som dom gör i tv, exempelvis det programmet du skrev om ovan.. Det för mig känns inte äkta, det känns så fejkat!

2009-09-20 @ 23:20:40
URL: http://emmawik.blogg.se/
Postat av: Vegotjej

Det finns allt för många som bluffar. Jag tror lite som du, att alla har den här förmågan, men att fler är mer mottagliga för den. Tror mycket handlar om, såvida man ville eller inte vill kunna känna av andarna. Många stänger ju av det här medans andra är mer öppna för det.

2009-09-21 @ 12:30:39
URL: http://vegetarianen.blogspot.com
Postat av: Nannis

Åh älskar henne, har en tavla på henne över min säng :)

2009-09-23 @ 21:20:14
URL: http://nannisvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0