Idag är verkligen en helt annan dag.

Tänk vad saker kan svänga. Igår var jag alldeles orkeslös och bäst lämpad för en heldag i sängen stirrandes i taket. Och det hade nog blivit så också om inte älsklingen vågat sig hit. Istället för vägg blev det några timmar pizza och film.

Idag mår jag hur som helst mycket bättre. Och tack vare den här helomvändningen i humör har jag också upptäckt att mina hundar inte är så illa ändå. I morse när jag gick morgonpromenaden var de sina vanliga gulliga (men vaktiga) själv.

Så regeln är: mår jag bra är jag en bättre matte och får trevligare hundar. Tyvärr gäller fortfarande regeln om att ju sämre jag mår desto mer behöver jag snälla vovvar. Nåja. Man får inte allt här i världen. Och hundarna är ju faktiskt inte här enbart för mig. Jag har ju också ansvar i det hela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0