Läkarbesök!

Nu var det ett tag sen jag skrev nått. Varför vet jag inte. Kanske har det inte hänt nått roligt. Kanske har jag helt enkelt varit för slö. Antagligen både och. Däremot hände det något riktigt skoj igår, under omständigheterna.

Jag var till läkaren. Och för första gången träffade jag en läkare som jag... sätt er ner allihopa... tyckte om! Men det är antagligen för att han frågade en massa konstigheter.
"Så... ljuger du om dina besvär för att få tradolan?" - Nej....
"Vet du vem som är din pappa?" - Ja, jag tror det....mamma?
"Dem i Sunderbyn vill inte ta i dig med tång ens." - Nej, uppenbarligen inte.
När jag sedan pikade honom litegrann om att jag antagligen aldrig kommer att veta vad som är fel på min kropp så sa han det otroligt klockrena: "Nej, och inte blir du klokare efter det här heller."

Så... en läkare med en del skumma uttalanden och frågor. Men en ärlig läkare åtminstone. Inte tog jag illa upp heller. Fast man kan tänka sig att det är en naturlig reaktion när någon frågar om man är knarkare. Från läkaren kom jag iallafall med en ny smärtstillande som jag inte riktigt tycker om, men jag ska ge den några chanser till och en ny medicin som jag har ätit för nått år sedan som läkarna än inte vet riktigt vad den gör med kroppen. Den har nyligen fått en varning och kommer kanske att dras in. Hur som helst... inget nytt men i alla fall underhållande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0