Årets norgeresa

Dagen innebar en tripp till Narvik med älsklingen som hade lite ärenden där. Jag är glad bara för att få sitta i bilen. Naturen är så vacker längs vägen mellan Kiruna - Narvik. Varje gång blir jag lika lugn av att åka den sträckan, trots alla backar och kurvor. Och varje gång blir jag lika förundrad över de små stugorna på norska sidan. Hur fan kommer de till husen? Logiken säger att det måste finnas stigar någonstans. Men varför ser jag inga? Och de som ligger en bra bit från vägen, hur jobbigt måste det inte vara att kånka alla matvaror och sånt man behöver? Enda svaret skulle vara att de bara används på vintern (när man kan åka skidor med kälke efter sig). Men det är ju jättetråkigt att inte använda stugorna på sommaren. Naturen är ju minst lika vacker då.

Nåja... det var en mysig resa. Tyvärr glömde jag kameran. Typiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0