Ny favoritserie

Nu är det dags för andra avsnittet i treans nya serie Pushing Daisies. Har du inte sett den? Gör det!



Handlar om "the piemaker" Ned som kan väcka folk (och andra saker t.ex. persikor) från det döda (eller det ruttna antar jag) men en nuddning av pekfingret. Han hjälper en privatdetektiv att lösa fall. Det gör ju jobbet att hitta mördare väldigt mycket lättare om man kan väcka offret från det döda och fråga. Lika absurdt och härligt som det här låter, lika absurd och härlig är serien. Det är som en saga med väldigt speciella figurer (läs: hollon) och en mer invecklad dialog än Gilmore Girls (serie på femman som har slutat nu), föresten en av mina absoluta favoriter. Den är snygg också, lite retrokänsla. Hur som helst, jag är kär. En annan aspekt av Jesus-jobbet (som Jesus inte hade problem med eftersom han hade barn med Maria Magdalena) är att alla han rör vid som lever dör. Så gissningsvis är hans sexliv inte alltför hett. 

Hur mycket jag än vill träffa brorsan och farmor igen så skulle jag inte byta bort kramar från älsklingen eller hundarna. Nångång måste man bara acceptera saker som de är. Även om det är jobbigt.  

Kommentarer
Postat av: amanda

Ja eller hur! jättetråkigt :(

2009-07-05 @ 23:07:14
URL: http://amandalindkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0