Lilla nördpojken





SNÄLLA!!! Kan någon förklara för mig vad som är så bra med Harry Potter!!!

Jag fattar det inte. Hur kan den lilla trollkarlen och hans nördvänner vinna så mycket entusiasm av så många? Själv har jag sett nån av filmerna och det enda som är lite intressant är den uppstyltade engelskan. Efter den upplevelsen håller jag mig långt bort från Potter-snubben.

Visst, människor tycker olika och det är det som är så bra med världen... bla bla bla. Men man brukar ju kunna förstå andra människor utan att tycka som dem. Men i det här fallet förstår jag som sagt ingenting. 

             

När det gäller fantasy har jag däremot andra tips. Förutom Tolkiens böcker & filmerna som bygger på dessa har jag sökt med ljus och lykta efter böcker med kvinnliga huvudkaraktärer. Som en del i den enormt långa serien av David Eddings finns två böcker i serien om Polgara Besvärjerskan. Där har vi en verkligt stark hjältinna och en intressant personporträtt (något som inte alltid är självklart i fantasy-böcker).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0