Boktok

Läser just nu en jävligt bra bok. Och fast den har hela 620 sidor så håller den på att ta slut. Det är så tragiskt att jag knappt vill vända på bladet när jag har läst ett uppslag. Dean Koontz är lätt en av mina favoritförfattare. Man vet aldrig vad han ska hitta på, ungefär som Stephen King men snäppet bättre. Kings böcker kan ju falla platt lite då och då. Koontz böcker är alltid lika bra. Antagligen för att han har bättre hand med språket än King. Förhoppningsvis får jag min bokbeställning från Bokus imorgon så att jag kan börja på John Ajvide Lindqvists Låt den rätte komma in. Har tänkt se filmen men jag vill läsa boken först. Filmer som bygger på böcker är ju nästan alltid sämre än sin föregångare. Och utifall att jag ser filmen och blir lite kär i historien vill jag inte förstöra spänningen genom att veta vad som kommer att hända.

Sen har jag blivit lite nyfiken på den här boken:



Såg en intervju med författaren på tv 4 för nån dag sen. Den handlar tydligen om en tjej som sitter och väntar på sin pojkvän medan han är ute och begår en massa brott. Tydligen ska det utspelas under ett par dagar och innehålla mest tjejen som har långtråkigt. Det låter ju som att boken handlar om absolut ingenting. Och det fascinerar mig rätt mycket. Väntan på Godot är till exempel en helt genialisk pjäs, som handlar om två (eller en) människor som väntar på någon. Och.... gör ingenting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0